مجاهدین

جهادی در راستای قلم

مجاهدین

جهادی در راستای قلم

مجاهدین
قال الله عزوجل فی محکم کتابه:
فضّل الله المجاهدین بأموالهم و أنفسهم علی القاعدین درجه، و کلا وعد الله الحسنی، و فضّل الله المجاهدین علی القاعدین أجراً عظیماً. سوره نساء، آیه ی 95

اینجا خاکریزی است برای دفاع از حریم ولایت.

آیه 95 سورۀ نساء از اون کارهای تبلیغاتی خداست. تبلیغات برای ساختن یک فرهنگ، فرهنگی که حالا ما اسمش رو گذاشتیم روحیۀ جهادی...

همان فرهنگی که دشمن شبیخون زده بهش. تجاوز کرده بهش. چون بهتر از ما فهمیده چه سعادتی در گروی این فرهنگ است.

آری ما با شیطان طرفیم، نه صرفاً یک کشور به نام آمریکا و ایادیانش. بهتر از من و تو تفاسیر را مطالعه میکنند در پژوهشکده های استراتژیکیشان.

چه بصیرتی داشت، پیر جماران. روحت شاد روح الله کبیر. براستی که شیطان بزرگ با ما، با ایران اسلامی در تقابل است...

برادر بسیجی، تویی که خود را جهاد گر میدانی، روی قبر مختار این آیه هک شده است...

باشد که سرانجام ما هم پیوستن به خدا باشد با جهاد با شهادت ...
.
.
.
.
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است/
دادن سر نه عجب داشتن سر عجب است...
.
.
.
مرگ بر آمریکا یک اصل اعتقای است برای ما و به نوعی باوری است دینی مبنی بر اندیشه های عاشورایی.




فضّل الله المجاهدین علی القائدین اجراً عظیما

بایگانی




فقط عکس شهدا را نبینیم...

شهید جهاد عماد مغنیه، مسئول نیروهای ضربتی حزب الله لبنان و فرزند عماد مغنیه از فرمانده‌هان ارشد حزب الله بود. وی در سال 2015 در بازدید میدانی از شهرک الامل در قنیطریه سوریه مورد حمله تروریستی اسرائیل قرار گرفت و شهید شد.

شهید جهاد عماد مغنیه، "جواد" در سال 1991 در "طیربا" لبنان در خانواده ای مبارز متولد شد.

پدرش، عماد مغنیه،نام برادر شهیدش در مبارزه با صهیونیستها را برای وی انتخاب کرد.

وی همواره در کنار پدرش که از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان بود، حضور داشت و پس از شهادت پدرش، رابطه تنگاتنگی با سید حسن نصرالله  و سردار سلیمانی داشت، بطوری که برخی از سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی به عنوان پدران معنوی وی یاد می کنند.


خانواده

شهید جهاد مغنیه فرزند حاج رضوان بود که 23 سال قوی ترین سرویس های جاسوسی اسرائیل را به سخره گرفته و آنها نتوانسته بودند او را پیدا کنند. به همین دلیل در پی این سالها صهیونیست‌ها دو برادر حاج رضوان یعنی عموهای جهاد عماد مغنیه به نام های فواد و جهاد را به شهادت رساندند.

شهید جهاد مغنیه، چهارمین شهید از خانواده مغنیه می باشد.وی یک خواهر و یک برادر با نامهای فاطمه، مصطفی دارد.

 

تحصیلات

شهید جهاد مغنیه تحصیلات عالیه را در رشته‌ مدیریت در دانشگاه آمریکایی بیروت، یکی از بهترین دانشگاه‌های خاورمیانه شروع کرد. تنها یک درس باقی مانده بود تا مدرکش را بگیرد که به مقام والای شهادت نائل شد.

 

  • فعالیتهای شهید جهاد مغنیه در حزب الله

در طول سال های جنگ داخلی سوریه، حزب الله توانست به کمک ایران و سوریه زیرساخت های "جولان" را به دست گیرد و پایگاه مهمی در آن جا دایر کند. مسئول اول این پایگاه شهید جهاد مغنیه، پسر شهید عماد مغنیه [8] بود و مسئول دوم نیز "سمیر قنطار" است که در سال 2008 در توافق تبادل اسرا، میان اسرائیل و حزب الله آزاد شد.

حزب الله خطوط دفاعی گوناگونی را در این منطقه به وجود آورده و نزدیک به هزار نفر را در آن خطوط مستقر کرده است تا به این ترتیب از عبور بنیادگراهای سنی از سوریه به خاک لبنان جلوگیری کند.

روزنامه صهیوینیستی "هاآرتص" در گزارشی ادعا کرده که خمپاره کاتیوشای 107 میلیمتری که در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه در تابستان گذشته از جولان به سمت اسرائیلی ها شلیک شد نیز از سوی عناصر حزب الله در این منطقه شلیک شده بود.

 

اهمیت منطقه جولان و حضور موثر جهاد مغنیه

وب سایت شبکه سی ان ان در مصاحبه ای که با "موید غزلان"، یکی از اعضای هیات رهبری شورای ملی مخالفان سوری انجام داده بود؛ گفته بود که سازمان امنیت نظامی ارتش آزاد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد حزب الله، جهاد مغنیه را مسئول پرونده "جولان" کرده است.

این چهره مخالف سوری همچنین گفت که: «نیروهای مسلح ارتش آزاد دریافته اند که حزب الله تا چه اندازه در منطقه جولان نفوذ دارد، تا آن جا که توانسته است بر منطقه استراتژیک "تل الحاره" مسلط شود. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که مراکز وابسته به حزب الله امکانات ویژه ای در اختیار دارند که می تواند آنها را به واحدهای مستقر در مرزهای جولان مرتبط کند.»

اهمیت این منطقه زمانی افزایش یافت که مخالفان مسلح توانستند پیشروی هایی در این منطقه داشته باشند و کنترل گذرگاه "قنیطره" و منطقه "تل الحاره" را به دست گیرند. اتفاقی که تاثیری بسیار در نقشه استراتژیک منطقه گذاشت. بعد از آن حزب الله متوجه این منطقه شد و با حمله گسترده توانست کنترل این مناطق را به دست گیرد و نیروهای مخالف سوری را به عقب براند.

 

  • +سخنان جهاد مغنیه

شهید جهاد مغنیه بارها در مناسبت های مختلف به بالای منبر می رفت و سخنرانی می کرد که بارزترین آنها سالگرد ترور پدرش در دمشق بود که در سال 2008 انجام شد.

متن این سخنرانی به شرح زیر است:

«ما در مواجهه با مرگ، رسیدن به شهادت و بزرگی را انتخاب کرده‌ ایم؛ ما فرزندان کسانی هستیم که مرگ راه آنها را نمی‌شناسد؛ چرا که آنها بوسیله مرگ در مسیر خدا صعود کرده‌اند و به زندگی و نشاط و بشارت دست یافتند؛ زندگی که جز کسی که ابرها از دیدگانش کنار رفتند آن را احساس نمی ‌کند؛ از این رو آنچه را که کسی ندیده می‌بیند و آنچه که به قلب کسی خطور نکرده به قلب وی خطور می‌کند.ما فرزندان کسانی هستیم که در راه دفاع از مرزهای وطن جز زیبایی چیزی ندیدند. وطنی که ما شرم داریم آنرا رها کنیم هر چقدر تهدید هم باشد؛ ما سربلند می‌ایستیم و افتخار می‌کنیم که میوه‌های سالها جهاد با چشمانی باز هستیم، با اختیار و اخلاص، چشمانی که با عشق و اراده با شهادت بسته شدند.ما فرزندان مدرسه‌ای هستیم که در آنجا یاد گرفتیم آزاد زندگی کنیم، ما امنیت را از دشمن التماس و گدایی نمی‌کنیم؛ ما حق خود را با خونهایمان که برای سربلندی نذر شده و بر آزادگی ایستاده است، باز پس می‌گیریم.ما یاد گرفتیم که اگر سلاحت را در جنگ خونین بیرون نیاوری، برده‌ای خواهی شد در بازار برده فروشان که رحم و مروتی دیگر در آنجا نیست.ما امروز اینجا آمدیم تا به دشمن صهیونیستی بگوییم که اگر خونی را ریختی این خونها جوی‌هایی می‌شود در مسیر قدس و فلسطین. ما آمده‌ایم که به مجاهدان و مبارزانی که در مسیر شهدا گام برمی دارند بگوییم که ثبات زمین از پافشاری‌های شماست و ثبات آسمان از ثبات شما می‌باشد و ما و شما قسم خورده ایم که سلاح‌هایمان را رها نسازیم و مرزها را ترک نکنیم.ما امروز اینجا آمدیم تا بگوییم ما در مسیر شما گام برمی داریم؛ مسیر عشق و جهاد، مسیر تصمیم برای پیروزی. ای شیخ راغب، ای سید عباس و ای حاج عماد شما چراغهایی بودید که راه را روشن ساختید و چراغها در پی شما و در راه شما روشن شدند؛ ما برای تمامی جهانیان خواهیم گفت که چگونه آزادی بدست می آید و چگونه با خون پیروزی محقق می‌گردد.اما در آخر سخن التفاتی به آقا و مولایمان صاحب العصر و الزمان -روح من و همگان فدای خاک پای ایشان باد- می‌کنیم؛ ای آقا و مولای ما، برای ما نزد خدای متعال شهادت طلب کن که ما تا آخرین نفس در راه خدا ایستادیم و بزرگترین آرزوی ما در این راهِ پر از قربانی و فیض و سرور این است که خود و ارواحمان را فدای این خط مقدس سازیم؛ در زیر پرچم حزب الله و با چتر پیروزی خدا متعال.

بسم الله الرحمن الرحیم أُذن للذین یقاتلون بأنهم ظُلموا، وإنّ الله على نصرهم لقدیر، به آنان که جنگ بر آنها تحمیل میشود رخصت جهاد و نبرد داده شد، زیرا به آنها ستم شده، و البته خداوند بر یارى آنها کاملا تواناست (سوره حج آیه 29)

آخرین کلام ما حمد و سپاس پروردگار جهانیان است و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.»

 

  • +شهادت

بر اساس اعلام حزب ‌الله لبنان، در 18 ژانویه 2015 سالروز پایان جنگ 22 روزه غزه و شکست اسراییل در این جنگ، گروهی از رزمندگان حزب الله در حین بازدید میدانی از شهرک "الامل" در "قنیطریه" سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفتند.

این حمله تروریستی هنگامی روی داد که دو خودروی نیروهای مقاومت لبنان در حال بازدید از منطقه مرزی جولان اشغالی بودند.

یک بالگرد اسرائیلی، دو موشک به نقطه‌ ای در جنوب سوریه شلیک کرد. این بالگرد رژیم صهیونیستی نقطه‌ ای در شهرک "مزرعة الامل" در منطقه "قنیطره" در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم "قنیطره" قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده است که جهاد عماد مغنیه و "محمد عیسی"، مسئول نیروهای ضربتی حزب الله لبنان، در این حمله به شهادت رسیدند. اسامی شهدای این حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شرح زیر می باشد:

فرمانده شهید محمد عیسى (ابو عیسى الاقلیم)
شهید جهاد عماد مغنیه (جواد عطوی)
شهید مجاهد سید مهدی محمد ناصر الموسوی (سید مسلم)
شهید مجاهد سید علی فؤاد حسن (سید امیر)
شهید مجاهد سید حسین حسن حسن (ابو زهراء)
شهید المجاهد حسین اسماعیل الاشهب (قاسم)

شهید سردار سرتیپ محمدعلی الله دادی

پیکر شهید جهاد مغنیه در کنار آرامگاه پدرش، شهید عماد مغنیه [8] در "ضاحیه جنوبی" در مقبره "روضة الشهیدین" مزار سربازان شهید مقاومت به خاک سپرده ‌شد.

 

  • +علت ترور جهاد مغنیه از دید تحلیلگران صهیونیسم

تحلیلگران صهیونیستی اعلام کردند که تصمیم ترور جهاد مغنیه از سوی شخص بنیامین نتانیاهو [11] نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی صادر شده بود.

به ادعای این تحلیلگران، این فرمان پس از آن صادر شد که سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی "آمان" مدعی شده بود که جهاد مغنیه بر فرماندهی نیروهای حزب الله که در بخش غیر اشغالی بلندی های جولان سوریه مستقر هستند، نظارت دارد.

طبق اعلام این تحلیلگران، در نتیجه "موشه یعلون" وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی پیشنهاد این حمله و ترور جهاد مغنیه را به نتانیاهو می ‌دهد و به وی می‌گوید: «جهاد مغنیه مسئول انفجارهای اخیر در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی بوده است».

همچنین طبق اعلام تحلیلگران صهیونیست، نتانیاهو ترور جهاد مغنیه را یک نوع موفقیت برای تحکیم جایگاه خود همزمان با انتخابات وقت این رژیم قلمداد کرد.

 

  • +واکنش حزب الله لبنان به اقدام تروریستی علیه فرماندهانش

حزب‌الله لبنان در واکنش نسبت به ترور فرماندهان حزب الله در جولان اعلام کرد که: «با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر نمی‌ دارد، به حمله بالگرد رژیم صهیونیستی و کشته شدن فرزند عماد مغنیه [8] پاسخ می‌دهد».

"الکس فیشمن"؛ تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت"، بر این باور است که اعلام رسمی ایران برای تشییع جنازه شهدای این عملیات از جمله شهید جهاد مغنیه به معنای پیامی برای افکار عمومی منطقه ای و جهانی با این مضمون است که: «ما قصد واکنش داریم...» و در چنین حالتی همه بازیگران تجمیع قوا خواهند کرد و به حالت آماده باش در خواهند آمد؛ از ارتش لبنان تا نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جنوب لبنان و ارتش اسرائیل در شمال.

 

تحلیلهای اسرائیل از پاسخ حزب الله

"یدیعوت آحارونوت" روزنامه صهیونیستی نوشت: «سوال حساس تر "زمان واکنش حزب الله" است. درست است که حزب الله در پی تشدید تنش نیست اما از اظهارات اخیر سید حسن نصرالله [9] چنین بر می آید که او می خواهد توازن بازدارنده جدیدی را با اسرائیل رقم بزند. این بدان معناست که چند هفته بعد تله های انفجاری در نزدیک مرزهای اسرائیل و سوریه یا در مزارع "شبعا" در مرزهای لبنان و در مسیر عبور گشتی های صهیونیستی، کار گذاشته خواهد شد. یک احتمال دیگر این است که موشک ها به سوی شهرک های اسرائیلی در جولان شلیک شوند یا موشک های ضد تانک ارتش اسرائیل را هدف قرار دهند؛ با این وجود احتمال انجام عملیات در خارج از آن و علیه اهداف بیرون از خاک آن نیز وجود دارد.»

"یادلین"؛ رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «احتمال این وجود دارد که حزب الله، عملیات انتقامی خود را در نقطه ای دور از مرزهای لبنان انجام دهد اما این حمله احتمالا در آینده نزدیک نخواهد بود.»

"هاآرتص" روزنامه صهیونیستی گفت: «اما واکنش حزب الله به زمان مناسب موکول خواهد شد؛ زمانی که شرایط آن مهیا باشد که منافع اسرائیل را در خارج هدف قرار دهد یا عملیات مشابهی را در جولان انجام دهد، شاید هم عملیات بزرگی در مرزهای لبنان علیه اهداف اسرائیلی یا حتی در مرکز اسرائیل.»

"معاریو"؛ روزنامه‌ پرخواننده اسرائیل، توضیح داد: «با این وجود به نظر می رسد که حزب الله نمی خواهد جوابی فوری به این حمله بدهد و همه احتمال ها را با دقت بررسی خواهد کرد. همچنین بعید به نظر می رسد که حزب الله بخواهد در مرزهای لبنان دست به اقدام تلافی جویانه بزند زیرا نگرانی از ورود به جنگی تمام عیار وجود خواهد داشت هر چند این گزینه هم تا حدی محتمل است؛ بنا براین احتمال معقول، واکنش از داخل سوریه است؛ پرتاب موشک به شهرک های اسرائیلی، شلیک به یگان های اسرائیلی در جولان یا کاشت بمب های جاده ای و....»

 

جواب کوبنده حزب الله به اسرائیل

حزب الله لبنان در پاسخ به حمله هوایی ارتش اسرائیل در القنیطره سوریه، 28 ژانویه 2015 بر اثر کمین بر سر راه یک کاروان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه "برکه النقار" در مزارع "شبعا"، 9 خودروی ارتش اسرائیل در مزارع "شبعا" را منهدم کرد و در این عملیات 17 صهیونیسم به هلاکت رسیدند و یک نفر اسیر شد.

شبکه "المیادین" اعلام کرد فرمانده تیپ ویژه "گولانی" ارتش اسرائیل در این عملیات موفقیت آمیز حزب الله به هلاکت رسید.

"آسوشیتدپرس" هم اعلام کرد در این کاروان اسرائیلی چند افسر بلندپایه این رژیم نیز حضور داشتند. در این حال منابع اسرائیلی اعلام کردند که نظامیان تیپ ویژه "گولانی" هدف حمله حزب الله به مزارع شبعا بودند.

 

پیامدهای عملیات حزب الله در شبعا

به ‌دنبال عملیات پیچیده حزب‌الله، صهیونیست‌ها، شهرک ‌نشینان را به پناهگاه‌ها هدایت کرده و چند فرودگاه غیرنظامی را تعطیل کردند. مقامات رژیم اشغالگر همچنین در جلسه‌ای اضطراری تلاش کردند موقعیت به ‌وجود آمده را بررسی کنند. آنها با گلوله‌ باران بخشی از جنوب لبنان تلاش کردند به عملیات حزب‌الله پاسخ دهند. همزمان سازمان ملل تلاش‌هایی را برای آتش‌بس میان دو طرف انجام داد.

هراس صهیونیست‌ها از قدرت مقاومت در منطقه در حالی به اوج رسید که این عملیات بازتاب وسیعی در سطح رسانه ‌ای یافت و روزنامه عرب ‌زبان "رای‌الیوم" نوشت: «حزب‌الله سیلی دردناکی به اسرائیل زد.»

 

بیانیه حزب الله 
حزب الله لبنان با صدور بیانیه شماره یک خود تاکید کرد شمار زیادی از خودروهای نظامی ارتش اسرائیل در عملیات گردانهای "شهدای القنیطره" در مزارع اشغالی "شبعا" منهدم و شمار زیادی از نظامیان این رژیم به هلاکت رسیدند.
در ادامه این بیانیه آمده است؛ کاروان نظامی رژیم صهیونیستی با تسلیحات موشکی مناسب هدف قرار گرفت.
مبارزان حزب الله لبنان در این عملیات بزرگ در مزارع اشغالی "شبعا" از موشک های ضدزره هدایت شونده استفاده کردند.

 

  • خاطره از شهید جهاد مغنیه

اولین حضور آشکار

اولین بار وقتی مردم با چهره جهاد مغنیه آشنا شدند، که او در مراسم ختم والده سردار سلیمانی [10] شرکت کرده بود. فرزند خوش ‌سیمای حاج رضوان درست پشت سر سردار ایستاده بود و به میهمان خوش‌ آمد می ‌گفت. گاهی شانه‌ های سردار را می ‌بوسید و سردار گاه بر می‌ گشت و با او نجوا می ‌کرد. رابطه صمیمانه حاج قاسم و این جوان او را در کانون توجهات قرار داد. سردار گاه او را به بعضی‌ از میهمانان معرفی می ‌کرد و آنها با لبخند او را در آغوش می ‌کشیدند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۷
سید محمد میلاد دانشور

نظرات  (۵)

دوست شهید من
قلبم درد گرفت.....
اسرائیل احمق فکر کرده مغنیه رو نابود کرده
اما
کلنا جهاد
سلام
اگ "چگونه گناه نکنیم"رائفی پورو گوش نکردید برید این لینک و ب علاقه مندان هم بدید
http://www.yasdl.com/68025/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%81%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86-93.html
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۳ دکتر سعید ابراهیمی
شهید مغنیه و کلیه شهدایی که به عشق حضرت اقا امام خامنه ای جان می دهند دوست داریم چون پا در رکاب ولایت داشتن بزرگترین افتخار است.
۱۰ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۵ دکتر سعید ابراهیمی
شهید مغنیه و کلیه شهدایی که به عشق حضرت اقا امام خامنه ای جان می دهند دوست داریم چون پا در رکاب ولایت داشتن بزرگترین افتخار است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی